Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 20.05.2018, 18:51

Опорний заклад Рогатинська СЗОШ №1 з поглибленим вивченням іноземної мови

Меню сайту
Форма входу

Екологічне виховання

Екологічне виховання та природоохоронна робота у школі.

Упродовж останніх десятиріч істотно погіршився екологічний стан довкілля, розширилася зона господарської діяльності людини та зменшився ареал існування тваринного та рослинного світу.

Екологічні проблеми, досягши планетарного масштабу, утворюють нову соціальну реальність. Їхнє розв'язання залежить першочергово від рівня екологічної культури населення. Екологічні знання, навички, переконання сьогодні особливо необхідні для виховання нового ціннісного ставлення до природи, розвитку світоглядної свідомості людини.

"Гадаємо, — писав В. Сухомлинський, — що школа майбутнього повинна найповніше використовувати для гармонійного розвитку людини все, що дає природа і що зможе зробити людина для того, щоб природа служила їй. Уже через це ми повинні берегти і поповнювати природні багатства, які маємо".

Екологічне виховання — систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток в учнів екологічної культури.

Завдання екологічного виховання — сприяти накопиченню екологічних знань, виховувати любов до природи, прагнення берегти, примножувати її, формувати вміння і навички діяльності в природі.

Екологічне виховання передбачає розкриття сутності світу природи — середовища перебування людини, яка повинна бути зацікавлена у збереженні цілісності, чистоти, гармонії в природі. Це передбачає уміння осмислювати екологічні явища, робити висновки про стан природи, розумно взаємодіяти з нею. Естетична краса природи сприяє формуванню моральних почуттів обов'язку і відповідальності за її збереження, спонукає до природоохоронної діяльності.

Педагоги школи і батьки усвідомлюють важливість навчання школярів правилам поведінки в природі. І чим раніше починається робота з екологічного виховання учнів, тим більшою буде її педагогічна результативність. При цьому в тісному взаємозв'язку повинні виступати всі форми і види навчальної і позакласної діяльності дітей.

В останні десятиріччя вплив людини на природу набагато збільшився і, що головне, став практично не контрольованим і майже не прогнозованим. Крім того, виявилося, що вирішити екологічні проблеми тільки на основі законодавчої бази або за допомогою економічних підходів швидко не вдається. Суспільству сьогодні потрібні виховані, грамотні та культурні в екологічному відношенні люди. Саме тому так важливо розпочати екологічне виховання з раннього дитячого віку.

Свідоме й бережливе ставлення до природи маємо формувати з дитинства у сім'ї та школі, за умови активного формування екологічної культури та накопичення систематичних знань у цій галузі. Екологічне навчання і виховання – це психолого-педагогічний процес, спрямований на формування у людини знань наукових основ природокористування, необхідних переконань і практичних навичок, певної орієнтації та активної життєвої позиції в галузі охорони, збереження і примноження природних ресурсів.

Загальноосвітня школа покликана виховувати у школярів любов до рідного краю, навчати основ охорони навколишнього середовища, науково обґрунтованого використання природних багатств.

У нашій школі природоохоронна освіта учнів здійснюється в різних напрямках: на уроках, заняттях гуртків, під час проведення екскурсій, у процесі суспільно корисної праці, науково-дослідницької роботи і так далі. Природоохоронна освіта не під силу вчителеві одного предмета, це робота багатопланова.

 

Головним завданням екологічної освіти сучасної школи можна вважати:

  • засвоєння наукових знань про взаємозв’язок природи, суспільства і людської діяльності;
  • розуміння багатогранної цінності природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема;
  • оволодіння нормами правильної поведінки в природному середовищі;
  • розвиток потреби спілкування з природою;
  • активізація діяльності щодо охорони й поліпшення навколишнього середовища.

 

Усі види суспільно корисної праці мають екологічну спрямованість. Природоохоронна робота в школі відповідає завданням гуманістичного виховання, сприяє усвідомленню школярами екологічних правил і норм поведінки у природному середовищі. Екологічна освіта повинна бути безперервною.

Формування екологічної культури, екологічної свідомості школярів – це життєва потреба сьогодення. На уроках і в позаурочний час ми, вчителі, робимо все необхідне, щоб природа стала для дітей відкритою книгою, якою б вони уміли користуватися. Тому дуже важливо довести школярам, що причиною екологічних негараздів у наш час є не технічний розвиток людства, а зневага до законів природи, людська байдужість.

Екологічна освіта і виховання у нашій школі ґрунтуються на поєднанні емоційного та інтелектуального сприйняття природи з практичною природоохоронною діяльністю учнів. Зокрема: підгодовування птахів взимку, озеленення території школи, класу, догляд за рослинами, тваринами, заготівля насіння декоративних та лісових рослин, очищення джерел тощо. Такі суспільно значущі справи привчають дітей вже з раннього віку цінувати природу, вносити посильний внесок у її збереження, бути творцями, а не руйнівниками чи спостерігачами. Саме тому у школі учні активні учасники акцій «Збагати флорою рідний куточок», «Подбаймо про джерела», «Очистимо водойми міста Рогатина», «За життя - без сміття», «Станьмо на захист довкілля», «Посади дерево», «Нагодуй пташку», «Тварини- не іграшка».

У школі створена екологічна бригада, яка проводить агітаційну роботу серед молодших школярів, дорослих про шкідливий вплив на навколишнє середовище, на водні ресурси і грунти сміттєзвалищ, які люди створюють через байдужість, безгосподарність, безвідповідальність, привчає любити природу, виховує дбайливе ставлення до птахів, тварин, рослин, розповідає про раціональне природокористування та бере участь в обласному конкурсі екологічної просвіти.

Наша школа, під керівництвом вчителя фізики Нагірняк М.І., брала участь в проекті «Школа Енергії», який реалізувався Асоціацією «Енергоефективні міста України» за підтримки проекту «Створення енергетичних агенств в Україні, що впрроваджується компанією « Німецьке товариство міжнородного співробітництва.» Метою проекту було покращення енергоефективності та енергозбереження шляхом підготовки та проведення учнівських енергетичних аудитів та інших енергетичних навчальних закладів. В рамках реалізації проекту були проведенні:

  • 4 навчальні заняття про ефективне ощадне використання води, тепла, газу, електроенергії;
  • Проведений енргоаудит усіх шкільних приміщень;
  • Зроблені відповідні висновки і рекомендації щодо неефективного використання тепла і електроенергії.
  • Відкриті виховні заходи;
  • Виставки стіннівок.

Впровадження енергозберігаючих енергоефективних технологій це не тільки заощадження грошей, захист навколишнього середовища, але і особистий внесок кожного українця в енергетичну незалежність України.

Учні нашої школи взяли активну участь в Європейському тижні мобільності, мета якого: зробити розумний вибір щодо видів транспорту, які ми використовуємо. Учні 2-4 класів складали оціночний лист мобільності, 5-7 класи взяли участь у конкурсі малюнків «Найцікавіші маршрути», старшокласники їздили до школи на велосипедах. Мобільна група зняла відеоролик з даного питання.

Цьогоріч вперше учні школи під керівництвом вчителя екології Демчишин І.Р. за сприяння міської ради зареєструвались в проекті «Zero waste School» організований Фондом Кличка. Даний проект має мету навчити школярів та вчителів через неформальну освіту впроваджувати культуру сортування відходів у своїй школі, громаді, а згодом у світі. Програма проекту має допомогти учасникам зрозуміти важливість їхньої участі у громадському житті та співпраці всередині громади.

Саме життя стверджує, що люди, які навчені з дитинства розуміти мову природи і по-справжньому її поціновувати, вміють створювати гармонію, красу і добро в будь-якій своїй діяльності, в різних життєвих ситуаціях, у стосунках з батьками і ровесниками, у судженнях, у взаєминах з усім навколишнім світом. А нам, дорослим, потрібно не спізнюватись навчити дитину жити за законами краси і добра, вічними чеснотами людства.

Перед педагогами стоїть важливе завдання – наповнити розум дитини, одухотворити її серце: навчити захоплюватися краплиною роси на троянді і красою березового гаю, солов’їною піснею і музикою квітучого саду, ніжною мелодією струмка. Тільки тоді, коли мова забарвлюватиме уяву, коли дитина по-справжньому замилується побаченим, - можна "висівати" слова, якими вона висловлюватиме почуття і враження.

У дитинстві формується людське коріння. Ні однієї людської риси природа не відшліфовує – вона тільки закладає, а відшліфовувати нам – батькам, педагогам, суспільству.

Необхідно так виховувати дітей, щоб вони дивилися на світ добрими очима, вміли берегти життя. Тільки тоді вони, змужніючи та прозріючи розумом і серцем, стануть справжніми людьми.

Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz