Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 23.09.2018, 18:05

Опорний заклад Рогатинська СЗОШ №1 з поглибленим вивченням іноземної мови

Меню сайту
Форма входу

Естетичне виховання

Організація естетичного виховання

Естетичне виховання школярів не може обмежуватися процесом набуття знань про естетичне в мистецтві, явища навколишньої дійсності. Ці знання матимуть цінність лише тоді, коли вони реалізуватимуться у поведінці учнів, повсякденній діяльності, художній творчості.

Особливістю естетичного виховання є те, що воно впливає не лише на розум, а й на почуття учнів і сприяє глибшому та повнішому сприйняттю світу, розвиває прагнення творити прекрасне в усіх сферах життя і діяльності молоді - навчанні, праці, побуті. Сама краса на думку Сухомлинського, здатна відкривати перед людиною навколишній світ.

Тому проблемним питанням школи ми і вибрали формування естетичної культури. Ми хочемо допомагати дитини вірно оцінити свої творчі сили і можливості, стимулювати творчий потенціал особистості.

В школі виробилась певна система естетичного впливу на учнів. Ці цілеспрямований, організований процес формування у дітей естетичної свідомості, художньо - естетичного смаку, здатності сприймати, творити й цінити прекрасне, поводитись культурою, достойно.

Як відомо естетичний розвиток особистості великою мірою залежить від оточуючого середовища, від умов, у яких відбувається її життєдіяльність.

Естетичне середовище школи - поняття широке. Це передусім естетична атмосфера в навчально - виховному процесі, тобто у викладанні всіх навчальних предметів, і в позакласній та позашкільній виховній роботі ; у взаємовідносинах членів класного колективу; це і відповідна атмосфера в педагогічному колективі; у взаємовідносинах між учнями і вчителями; це і естетичне оформлення школи; це і зовнішній вигляд вчителів та учнів, культура їхнього спілкування. Від стосунків вчителів і учнів великою мірою залежить ставлення дітей до навчання і взагалі загальний емоційний тонус життя шкільного колективу. Кожний вчитель повинен бути взірцем не тільки для учнів, але й для їхніх батьків.

Цілеспрямована діяльність всього педагогічного колективу створила оптимальні умови для успішного вирішення завдань естетичного виховання. Починаючи з І кл. в школі здійснюється формування в учнів універсальних естетичних знань.

В початкових класах учні поряд зі знаннями про красиві і некрасиві речі дістають ще й загальні уявлення про те, що розумова і фізична праця, як прояв людської краси, є основою створення не тільки матеріальний, а й духовних цінностей; здобувають знання про фізичну і духовну красу Людини на красу природних явищ.

Учні 5-9 класів засвоюють загально естетичне поняття про єдність форм і змісту, симетрію і ритм у природних явищах і творах. Діти усвідомлюють, що поведінка людини є взірцем краси людських відносин.

Кожний вчитель - предметник нашої школи поряд із іншими завданнями в навчальному процесі старається розвивати в школярів естетичне відношення до дійсності в процесі одержання знань, створити таку атмосферу на уроці, яка б спонукала до творчості, актуального мислення.

Навчальні програми з основ наук мають великі можливості для формування естетичних нахилів, смаків та здібностей. Це уроки з усіх навчальних дисциплін. Навіть уроки природничо - математичного циклу мають свій естетичний аспект.

Краса і строгість математичних понять, логічна стійкість закономірностей, що вимагає найкоротших шляхів для розв'язання цікавої задачі; компактність формул, яскраво виражена символіка; будова Всесвіту; хімічні структури; географічне вираження функцій, основних геометричних фігур; поняття подібності ; симетрія розкривають позитивні естетичні якості школярів на уроках фізики й математики. Ці уроки виховують чіткість мислення, кмітливість, актуальність, точність.

Звичайно найбільші можливості естетичного виховання мають уроки музики, образотворчого мистецтва, мови та літератури, історії, біології, географії, основ здоров'я, трудового навчання, художньої культури.

У процесі спілкування з красою природи, творами мистецтва в учнів формується культура емоційно-чуттєвого реагування на навколишній світ.

Особливу увагу вчителі школи приділяють культурі спілкування, мові дітей. Завдання школи - розкрити перед учнями красу літературної мови, прищепити їм уміння, навички і звички спілкування цією мовою, постійно забезпечувати свій словниковий запас. А вивчення двох іноземних мов сприяє більш глибокому засвоєнню рідного слова, його краси і неповторності. Знання мов стимулює розвиток інтелекту, загального розвитку і творчих здібностей дітей.

Відомо, що основна роль у формуванні естетичних смаків, поглядів, естетичного ставлення до дійсності належить мистецтву. Воно виховує людину всебічно. Тому вчителі музики вчить дітей розуміти красу звуків, їх гармонійність, а вчитель образотворчого мистецтва - красу кольорів, їх поєднання і природність.

Естетичне виховання, що проводить на уроках, доповнює позакласна робота у гуртках.

Декоративно - прикладне мистецтво з давніх-давен вважається одним з активних збудників естетичних емоцій людини. Художня вишивка, бісероплетіння - найулюбленіший вид мистецтва наших учнів.

Працюючи на заняттях гуртка, в учнів розвивається справжній естетичний смак, інтерес саме до художньої творчості роботи, а не простого, механічного копіювання.

Естетичному розвитку учнів сприяє також їх участь в музичних та літературних гуртках. Діти постійно приймають участь у конкурсах і оглядах художньої самодіяльності, концертних програмах, відзначенні народних і шкільних святкових обрядів. Традиційними святами в нашій школі є:, День Знань, день учителя, свято Матері, свято квітів, Шевченківські дні, Новорічні свята, свята Миколая, день рідної мови. Пісня, музика, художня книга надають емоційні переживання і своєю привабливістю кличуть до збереження і примноження всього найкращого на землі й у власній поведінці, до вияву й розвитку своїх власних художніх здібностей.

Прекрасним засобом естетичного виховання школярів виступає природа. Вчителі школи проводять екскурсії по пам’ятних місяцях України, походи в ліс, на річку. Багато років в травні проходить традиційний День здоров'я.

Під час таких заходів звертають увагу на красу рідного краю.

Одним з основних завдань естетичного виховання наших учнів є естетична організація їхнього побуту. Це:

1. Відповідність зовнішнього вигляду учнів і вчителів нормами сучасних естетичних вимог. Адже зовнішній вигляд - це вияв естетичного смаку, краси.

  1. Естетичне оформлення школи, адже в захаращених класних кімнатах досягти успіхів у вихованні естетичних смаків учнів неможливо шкільне приміщення для учня - це теж його рідний дім. Тому в естетичному оформленні школи беруть участь не тільки вчителі, але й учні і їх батьки. Діти краще усвідомлюють потребу в красі, якщо беруть активну участь в наданні школі естетичного вигляду.
  2. Надання естетичного вигляду шкільному приладдю, наочним посібникам, учнівським зошитам, підручникам, класним журналам, усій шкільній документації.

4. Естетичне обладнання шкільного подвір'я спортивного майданчика, клумби огорожі, всієї пришкільної території.

Велике значення естетичному вихованню приділяють методичні об'єднання школи, на яких вчителі планують форми естетичного виховання дітей у процесі викладання як основ наук, так і предметів естетичного циклів, відвідують уроки своїх колег, проводять огляди наукової та методичної літератури даної тематики, організовують зустрічі, диспути.

Проводячи батьківський всеобуч, наголошуємо батькам, щоб вони впроваджували у побут своїх дітей музику, спів, малювання, ліплення, читання, танці.

Учень, закінчуючи загальноосвітню школу, повинен виходити в життя з певним багажем знань про естетичне виховання в навколишньому середовищі, мати сформовані сталі естетичні погляди, переконання, смаки, навички естетичної діяльності. Це є основним завданням педагогічного колективу в естетичному вихованні школярів

Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz