Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 20.07.2018, 23:23

Опорний заклад Рогатинська СЗОШ №1 з поглибленим вивченням іноземної мови

Меню сайту
Форма входу

Національне виховання

Сутність національного виховання

Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання. Державна національна доктрина визначила головну мету національного виховання на сучасному етапі — це передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особи стіс них рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту. До провідних завдань національного виховання школярів належать:

  • формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати;
  • забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу;
  • формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
  • о прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українців та представників інших націй, які живуть в Україні;
  • виховання духовної культури особистості, створення умов для вибору нею своєї світоглядницької позиції;
  • утвердження принципів вселюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та моралі;
  • формування творчої особистості, виховання цивілізованого господаря;
  • забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров'я;
  • виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
  • формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;
  • формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою;
  • розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов їх самореалізації;
  • формування у дітей і молоді уміння міжособистісного спілкування та підготовки до життя в умовах ринкових відносин.

Сучасне виховання базується на системі цінностей, які через культуру, традиції, філософію, релігію вказують на вектор виховних зусиль, формують виховний ідеал. Вище йшлося про громадянські й національні цінності. Існують цінності сімейного життя: вірність, довір'я, піклування про дітей, піклування про батьків і старших у сім'ї, взаємоповага і любов до батьків, злагода в сім'ї, здоровий спосіб життя, культура праці, дотримання народних звичаїв і традицій, пам'ять про предків, гостинність, гігієна сімейного життя.

Вчителі школи орієнтують дітей і на загальнолюдські цінності: гуманізм, працелюбство, захист прав людини, критичне мислення, повага до культури різних народів, високий рівень знань, толерантність, розуміння, що земля — наш спільний дім, а світовий спокій і злагода між людьми і державами — головна умова існування землі і людства.

У процесі реалізації напрямів національного виховання вчителі враховують таку систему компонентів духовного світу особистості українця:

  • національну психологію — психологію працьовитого господаря, вмілого хлібороба, захисника прав особистості і державної незалежності, духовної спадщини народу;
  • національний характер і темперамент — вічне правдо-шукання, гостинність і щедрість, ласкавість і талановитість, ніжність і глибокий ліризм, свободолюбивість і душевне багатство;
  • національний спосіб мислення — своєрідна істотність, завдяки чому зі століття в століття відтворюються і розвиваються самобутня українська культура і духовність;
  • народна мораль, етика — людяність, доброта, милосердя, співпереживання як найбільші духовні надбання;
  • народна естетика — краса поведінки, привабливий стиль життя, доброзичливе ставлення до людей, уміння вживати, готувати смачну їжу;
  • народна правосвідомість — життя за законами добра і краси, правди і справедливості, гідності і милосердя;
  • національна філософія — самобутня система ідей, поглядів народу на суспільство, всесвіт, на духовний світ людини, проблему її долі; національний світогляд — система поглядів, переконань, ідеалів, які складають основу національної духовності;
  • національна ідеологія — ідейне багатство нації, система філософських, політичних, правових, економічних, моральних, естетичних та релігійних поглядів, ідей, переконань;
  • національна свідомість та самосвідомість — відчуття усвідомлення гордості за приналежність до української нації.

Головна мета, основні напрями, шляхи реформування української системи національного виховання розкриваються в програмі "Освіта", у "Концепції середньої загальноосвітньої школи України", "Концепції школи нової генерації — української національної школи-родини", "Концепції безперервної системи національного виховання", Законах України "Про загальну середню освіту", "Про освіту", Національній доктрині розвитку освіти України, Концепцією національно-патріотичного виховання молоді, «Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

Основними принципами національного виховання є природо-відповідність, народність, культуро-відповідність, етнізація, гуманізм, демократизм, зв'язок із життям, гармонізація індивідуальних і загальнолюдських потреб та інтересів особистості, свободо відповідність

Розпочався 2017-2018 навчальний рік 2017-2018 першим уроком « Зродились ми великої години »

 

Класні керівники протягом року проводять різномантн виховні голини та позакласні заходи:

«Символи нашої України» (Пришляк К.О.), « Роде наш красний» ( Пастср Л.Я.), «Обереги рідного краю» (Попик Г. І.), «Калинова мова» ( Третяк Г. 3.), «Україна колядує» (Чепіль С. А.), «Свято бабусь»(Пайкуш І. П.), «Пізнай себе, пізнай природу і ти пізнаєш істину »(Коваль О.І.), «Я возвеличую матері ім'я»(Трушак Н. В.), «У чому щастя людини?»(Женчук Н.В.), «Українець - це на все життя» (Доронюк Л.Б.), «Квіти у легендах та переказах українського народу»(Стахура Г.О.), «Ми - різні, ми - рівні »(Грицишин Л.В.), «Наш дім – планета земля »(Нагірняк М. І.), «Я та мій клас»(Мацюк Н. М.), «Вода – джерело життя» (Роїк Я. Б.), «Весняні свята нашого народу».(Шечвук- К. Д.), «Твоя активна життєва позиція» (Федорик І. І.), «На порозі професійного життя» (Качала Л.М.), «Серце моє Україна, математика - музика душі»( Гриньків 3. В., Вовк С. М.), «Ми любимо Україну»(Шевчук Г. Д., Завгородня Т.М.), «Ми чуємо тебе, Тарасе, крізь століття» (Трушак Н.В., Матвіїв Г.Т., Бандура Н. М.), «Андріївські вечорниці» (Продан М. Б.), «Мова чарівна провідниця» (Продан М. Б.).

У школі педагогом-організатором та вчителями музичного проводиться багато різноманітних свят: конкурс патріотичної пїсні та строю. «Із слова починається людина», «Мово українська, гордосте моя!», «День Покрови». «До нас іде святий Миколай». вечір зустрічі. «Мистецтво слова», «Уклін тобі, Тарасе». Вчителі української літератури та естетичного циклу щорічно проводять конкурси «Розколяда», «Рогатинська писанка», «Великодній розмай», «Школа енергії», «Лист до матері», конкурси малюнків та колажів на національну тематику.

  • час тижня історії та правознавства учителі Доронюк Л. Б., Женчук Н. В., Сердюк В. Ю. провели заходи в рамках проекту «Я - громадянин». За підсумками участі у Всеукраїнській історико-краєзнавчій експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина -Україна»( керівник Доронюк Л. Б.) за напрямками «З попелу забуття», «Духовна спадщина народу» переможцями визнано пошуковий загін «Пектораль»(10-А кл.) та пошуковий загін «Слідами історії»(8-Б кл.) Учні школи стали учасниками регіональної експедиції «Історія міст і сіл України» ( керівник Доронюк Л. Б.). Бібліотекарі школи Воляк О.М. та Павлович М.М. згідно річного плану роботи організовують тематичні виставки та проводять бібліотечні уроки «Таємниці букв і слів», «З історії рідного письменства», «Вічний як народ», «Мова і нація»,» Права та обов’язки кожної особистості», «Одна єдина на цім світі».

 

 

Дієвим засобом у вихованні учнів є шкільний Зразковий історико – краєзнавчий музей « Опілля » (Доронюк Л. Б.). В шкільному музеї є в наявності оригінальні експонати - предмети Липецької культури, фотодокументи з сімейних архівів, стародруки, вироби оздоблені автентичною опільською вишиванкою.

 

«Життя не жде: воно кличе нас до роботи.

І доля, щастя нашого народу залежить від того,

Як ми проведемо в життя дороге, велике гасло:

Вільна національна школа для виховання вільної, свідомої і дужої нації»

Софія Русова

Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz