Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 20.07.2018, 23:02

Опорний заклад Рогатинська СЗОШ №1 з поглибленим вивченням іноземної мови

Меню сайту
Форма входу

Організація діяльності класного колективу

Організація дитячого колективу початкової ланки

Дім починається з фундаменту, а наша школа - з її початкової ланки, яка приймає дитину такою, як вона є, і допомагає їй ставати розвиненою, освіченою людиною.

Вчителі початкових класів добре знають закономірності вікового розвитку не тільки для того, щоб до них пристосуватися, а головне, щоб учити й виховувати з найбільшим ефектом.

За словами В.Сухомлинського, роки навчання у початкових класах є цілим періодом морального, інтелектуального, емоційного, фізичного розвитку, який буде реальною справою лише за умови, що дитина живе багатим життям сьогодні, а не тільки готується до оволодіння знаннями завтра.

Особливості виховання учнів початкових класів зумовлені відчутним впливом ряду визначальних факторів:

1) якісно новим способом життя та діяльності — переходом до систематичного, психічного й розумового розвитку нервової системи, мислення, пам'яті, уваги, характеру, сили волі;

2) змістом навчальних планів, програм і підручників ;

3) незаперечним авторитетом першого вчителя у житті дитини;

4) сильним впливом родинного гнізда.

У молодшому шкільному віці суттєво змінюється становище Дитини серед навколишніх людей і характер її занять. Відбуваються кардинальні зміни всього її життя і стосунків. Провідною діяльністю стає учіння, міняється режим праці й відпочинку, з'являються нові обов'язки.

Період 6-11 років характеризується дальшим розвитком розумової працездатності хлопчиків і дівчаток, загострюється пам'ять, їм властиві пластичність психіки, допитливість, щирість і безпосередність; чуйність, довірливість, товариськість, підвищена сприятливість до виховних впливів, щедра емоційність, нестійкість уваги, ситуативність поведінки, швидка втомлюваність, захоплення ігровою діяльністю, потяг до самостійності й самоутвердження свого власного “Я”, конкретність й образність мислення.

Виходячи з сказаного, у вихованні молодших школярів вчителі великої уваги приділяють формуванню їхнього характеру: навичок поведінки, витривалості, чуйності, доброти й милосердя, вміння долати труднощі, вироблення цілеспрямованості й стійкості уваги, організованості, ощадності, хазяйновитості. У цьому ж руслі не менш важливе значення має вироблення духовно-моральних та вольових рис: патріотизму, працьовитості, розумної ініціативи, відповідальності, національної свідомості, рішучості й наполегливості, сумлінного ставлення до навчання, охайності, дисциплінованості, згуртованості, чесності, людської гідності, скромності, взаємної пошани й терпимості, осудливого ставлення до егоїзму, неробства, чванства.

Професія першого вчителя унікальна, неповторна, життєдайна. Саме він відкриває нову «шкільну епоху» дитинства, спрямовує невичерпну дитячу енергію через любов, розумну вимогливість, виховує повагу малюків до свого нового статусу, виписує школярську долю. Головне завдання своє вчителі початкової школи вбачають у розкритті індивідуальності кожної дитини, тому що розуміють: від того, якими будуть перші шкільні роки вихованців, залежить усе їхнє подальше навчання і майбутній життєвий шлях.

Девізом роботи вчителів початкової ланки стали слова Ш. Амонашвілі:

«Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем».

Важливе значення в роботі з учнями початкових класів приділяється створенню індивідуальної програми виховної роботи з класом. Зміст програми — формування загальнолюдських цінностей, позитивного ставлення до життя. Вона допомагає крок за кроком вирішувати низку питань, пов’язану з вихованням учнів початкових класів. Програми створені з урахуванням вікових особливостей дітей певного віку. Основні потреби учнів 1—4-х класів полягають у спілкуванні, дружбі, визнанні з боку однолітків, батьків і вчителів позитивного ставлення до життєвих явищ.

У програмі « Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України » основою є формування ціннісного ставлення дитини

  • ціннісне ставлення до себе « Здоров’я – найцінніший скарб», « Мої права та обов’язки », « Хочеш бути щасливим – будь!»
  • ціннісне ставлення до особистості до сімї, родини, людей

« Гляди, не забудь - людиною будь! », « Як і чим випробовується дружба »

  • ціннісне ставлення до праці

«Допоможи книзі! », «Трудові традиції української родини», «Ми –

знаємо, ми – вміємо, ми – зможемо!»

  • ціннісне ставлення до природи

« Знай, люби, бережи », « До природи – не неси шкоди », «Екологічна майстерня »

  • ціннісне ставлення до культури , мистецтва

« Музична спадщина рідного краю », «Казкова феєрія», «Уроки

шляхетності », «Архітектурні дива Рогатинщини »

  • ціннісне ставлення до суспільства і держави

« Памятаймо героїв », «Козацькі розваги », «Конвенція ООН та Конституція України про права дітей », «Збережемо наш скарб – рідну мову»

Розуміючи потреби сучасної школи, вчителі кафедри початкової освіти закладу працюють над методологічною переорієнтацією навчально-виховного процесу та розробкою функціонування у початковій школі організації « Містечко дитячих усмішок » для самовираження та самоствердження особистості молодшого школяра.

“ Містечко дитячих усмішок ”- це об’єднання молодших школярів, які звуться “ жителями містечка”. До об’єднання входять учні 1-4 класів, які згуртовані у класи - вулички. У містечку працюють класні керівники – наставники, саме вони відповідальними за успішність та зайнятість учнів у позаурочний час. Та слід відзначити, що саме члени Культурно – масової комісії є ініціатором проведення різних форм дозвілля, правою рукою класних керівників. Отож, як бачимо класні керівники та члени учнівського самоврядування організовують змістовну, цікаву діяльність дитячого об’єднання “ Містечко дитячих усмішок ” спрямовану на те, щоб кожна дитина мала широкі можливості для виявлення ініціативи і самостійності виховання відповідальності і суспільної значимості, готуючись стати громадянами держави, вони повинні як можна раніше почувати себе громадянами своєї школи

Вчителі початкової ланки намагаються створити у школі художньо-творче освітнє середовище, де кожна дитина відчуває свою талановитість, досягає певного рівня творчої обдарованості.

Активна творча діяльність підвищує інтелектуальний потенціал школярів, підвищує інтерес до навчання, позитивно впливає на формування моральних рис і світогляду.

Про кого найчастіше говорять та згадують учні? Хто для них є авторитетом після батьків? Звичайно, це класний керівник, який виступає і другом, і порадником для малечі. Його діяльність передбачає:

● забезпечення життя та здоров'я учнів;

● засвоєння учнями навчальної програми;

● створення позитивного, здорового психологічного мікроклімату;

● виховання почуття патріотизму, формування громадянсько-правового досвіду;

● профілактичну роботу з учнями групи ризику.

Особистісно зорієнтований підхід до виховного процесу, відпрацьована система художньо-творчої діяльності учнів початкової школи дають змогу виявити талановитих учнів; досягти найвищих результатів завдяки участі в різних фестивалях, конкурсах, оглядах художньої самодіяльності тощо

Для реалізації виховних проектів потрібна творча особистість, тому вчителі приділяють значну увагу індивідуальній роботі з обдарованими дітьми, створюють умови для досягнення та реалізації їхніх талантів.

Учителі початкових класів закладу - це люди не тільки з життєвим досвідом, а й з великим педагогічним багажем, люди активні, енергійні, завзяті, з невичерпним прагненням творчої діяльності. Оскільки, педагог не може бути пересічною людиною, вчителі початкової школи постійно працюють над собою, займаються самоосвітою, вдосконаленням педагогічної майстерності, про що свідчить динаміка розвитку колективу початкової школи закладу.

Основним принципом роботи вчителів початкової школи є використання сучасних досягнень вікової психології, інноваційних технологій навчання для успішного розвитку пізнавальних, інтелектуальних, творчих, фізичних здібностей школярів початкової школи за умови збереження та підвищення резервів їх фізичного, психічного та соціокультурного здоров'я. У впровадженні інноваційних методів і технологій вчителі початкової школи перш за все керуються п'ятьма основними заповідями: любити, вірити, знати, поважати та розуміти дитину як основний об'єкт і суб'єкт навчальної діяльності.

Однак інтелектуальний розвиток кожної дитини - не єдина мета, яку ставлять перед собою педагоги початкової школи. Велику увагу вони приділяють моральному та естетичному розвитку своїх вихованців. Цьому сприяє проведення різноманітних розвивальних та виховних заходів. Вже традиційними стали:

- Проведення конкурсу « Школа шукає таланти »; Свято Миколая, новорічні свята, свято матері , «Букварикове свято», «Прощання з початковою школою»,

- проведення виставок дитячої творчості;

- організація акцій милосердя « Подаруй іграшку» (до дня Святого Миколая), « 5 картоплин», « Нагодуй пташку », « Подаруй бібліотеці книжку», « Буккросінг»

- тематичні Хвилинки – Цікавинки ( згідно місячників та плану роботи школи )

Приємно зазначити, що вчителі початкової школи мають неабиякий зв'язок з батьківською громадою, адже відомо, що вплив родини сильніший порівняно зі школою, вулицею, засобами масової інформації. Спільно з батьками, вчителями та адміністрацією школи закладу вирішуються питання щодо організації змістовного дозвілля учнів початкової школи під час канікул. Батьки разом із класними керівниками готують та розробляють сценарії свят, ігор, організовують пізнавальні екскурсії, походи. Отже, зміцнюється зв'язок між сім'ями та школою, а це — запорука виховання здорової, всебічно розвиненої успішної, а найголовніше — щасливої особистості.

Сімейні цінності, що формуються протягом довгого часу та передаються з покоління в покоління, мають особливе значення для кожної людини, суспільства, держави. Не можна змусити дитину бути успішною та щасливою. Її можна лише навчити жити в любові до інших: батьків, друзів, однокласників.

У школі стали популярними проведення родинних свят і зустрічей. У такий спосіб відбувається і зміцнюється зв'язок між поколіннями. Батьки пізнають своїх дітей, мають можливість поглянути на них під іншим кутом зору. А вони, у свою чергу, навчаються розуміти значення сім'ї в житті людини. Найкращий спосіб прищепити дитині сімейні цінності — це родинні зібрання, де панують любов, повага та вдячність.

Вчителі початкової школи у своїй роботі звертають велику увагу на

  • Змістовну зайнятість дітей у позаурочний час (система роботи гуртків та факультативів).
  • Поєднання задач навчально-виховного процесу і поза навчальної освіти (заняття дітей у школі мистецтв, ШЕВу, спортивних школах).
  • Розширення світогляду (екскурсії, турпоходи по рідному краю з відвідуванням музеїв, історичних пам'яток).

 

  • Залучення батьків до спільної діяльності (робота батьківського університету).

 

Уся виховна робота у початковій ланці спрямована на формування моделі випускника початкової школи

Дитина – Творець,

Дитина – Знавець

Дитина - Людина,

де враховані напрями роботи та кінцевий результат виховної діяльності . Адже, чітке уявлення про те, яким повинен бути сучасний школяр, дасть змогу виховати креативну, гармонійно розвинену, самодостатню та щасливу особистість.

Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz