Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 21.10.2018, 07:32

Опорний заклад Рогатинська СЗОШ №1 з поглибленим вивченням іноземної мови

Меню сайту
Форма входу

Патріотичне виховання

Організація патріотичного виховання

Патріотичне виховання молоді сьогодні є одним з найголовніших пріоритетів гуманітарної політики в Україні, важливою складовою національної безпеки України. Ставлення владної еліти до виховання молоді на кращих зразках історії рідного народу, його досвіду, традицій, освіти та культури, вищих християнських ідеалів, є лакмусовим папірцем її справжніх намірів у будівництві соборної самостійної держави національного типу.

Метою патріотичного виховання є формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, пошани до видатних вітчизняних історичних діячів, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків. Патріотичне виховання включає у себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти. Головною складовою патріотичного виховання є формування у молоді любові до рідної країни, що здійснюється в першу чергу сім’єю, безпосереднім соціальним оточенням через передавання певних культурних традицій, звичаїв, обрядів, вірувань. Значну увагу патріотичному вихованню молоді приділяють органи державної влади, які здійснюють його переважно через формування готовності до захисту Вітчизни, поваги до до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави, поваги до української історії, видатних пам’яток культури.

Виховання молоді на кращих прикладах життя борців за становлення української державності є одним з найбільш важливих шляхів формування історичної пам’яті. Патріотичне виховання молоді сприяє конструюванню національного історичного негативу через донесення до молоді правдивої інформації про героїчне минуле українського народу та звільненню історії від ідеологічно заангажованих, а то й відверто маніпуляційних трактувань радянсько-імперської доби.

Організовуючи виховну роботу з патріотичного виховання, педагоги нашої школи враховують, що в Україні історично склався широкий спектр регіонально-політичних та регіонально-культурних відмінностей, існує неоднозначне ставлення населення до багатьох подій минулого та сучасності. Cаме патріотизм, громадянськість повинні об’єднувати українців, зберегти те, що протягом століть було нашою метою, – незалежну державу. Слід зазначити, що для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.

Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене.

Громадянсько-патріотичний напрямок виховання учнів в нашій школі складається

  • громадянської освіти та громадянського виховання;
  • військово - патріотичного виховання;
  • правового виховання;
  • морально - етичного виховання на основі вивчення традицій українського народу;
  • учнівського самоврядування

Вище перелічені складові патріотичного напрямку виховання реалізуються в школі різними шляхами.

Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так і під час позакласної роботи.

З даного питання у позакласній роботі реалізується через тиждень історіі, місячник правової та правовиховної роботи, тиждень правових знань, а також святкування пам’ятних дат.

Протягом багатьох років педагогічний та учнівський колективи школи відзначають День створення УПА, День захисника України, День створення ЗУНР, День Гідності та Свободи, День пам’яті жертв Голодомору, День Злуки, День пам’яті полеглих під Крутами, День виведення військ з Афганістану, День героїв Небесної сотні, День Перемоги, День Героїв, День Конституції, День Незалежності. Так у школі проходять уроки мужності, години пам'яті, виховні години, свята – зустрічі з учасниками Майдану, АТО, ветеранами Афганської війни .

Вихованню національної свідомості учнів сприяють й інші свята:"Козацькі забави" ( педагог – організатор Гой М.В., «Героїв країна – моя Україна» (педагог-організатор Антоняк Н.С.), родинні свята " Роде наш красний " ( Пастер Л.Я.), до дня святого Миколая ( класні керівники 1-4 класів), « Калинова мова »( Пришляк К.О.), « На крилах Лесиних пісень » ( Дутко З.І.), « Знавці рідного слова » ( Чепіль С.А.), «Шляхами козацьких звитяг. Покров Пресвятої Богородиці » ( Пайкуш І.П.), « Гордимося, що ми українці » (Роїк Я.Б.), « Україно! Ти мій краю рідний » ( Гриньків З.В.)

  • напрямку патріотичного виховання в школі відбуваються різноманітні конкурси та змагання. До дня Збройних Сил України та дня захисника України щороку проводяться стрілецькі поєдинки для учнів 10-11 класів, конкурс патріотичної пісні, вірша, військово - спортивні змагання .

Цього року учні школи (рій «Опільська Січ»)вперше взяли участь у першому турі районного етапу Всеукраїнської військово-патріотичної дитячо-юнацької гри «Джура» (керівник Григорів Б.М.) та зайняли І місце у конкурсі « Строю і пісні» та ІІ місце в конкурсі «Знавці історіі».

Цьогоріч вперше у школі відбулася «Майстерня професій», яку організували районний центр зайнятості та районний відділ освіти. На цьому заході учні мали змогу пізнати багато цікавого про професії військового, поліцейського, пожежника, журналіста, працівника музею.

Команда школи юних поліцейських взяла разом із представниками Донецької, Тернопільської, Хмельницької областей участь у патріотичному проекті «Схід і захід - разом», який організовувало ГУ НЦ в Хмельницькій області.

Педагогічний та учнівський колективи беруть активну участь у різноманітних районних та міських акціях та проектах.

У школі діти разом із класними керівниками реалізовують проекти «Оприлюднимо історію разом » (Дутко З.І.), « Мої обов’язки в родині » (Доронюк Л.Б.), « Національна символіка- це моя гордість » ( Грицишин Л.В.), « Моя спадщина рідного краю » ( Женчук Н.В.). На рівні школи реалізовуються проекти « Вибори - це крок до самостійності» , « Подаруй іграшку »( до Дня Миколая ), «Добро починається з тебе», в рамках яких постійно проводяться акції" Милосердя ", проект « Голгофа Небесної Сотні » ( УС та Антоняк Н.С.)

Патріотичне виховання у школі також здійснюється через роботу гуртків художнього- естетичного та військово - спортивного спрямування.

У школі діє спортивно-стрілецький гурток, керівником якого є Григорів Б.М.

Керівник гуртка в ході проведення занять ставить за мету:

  • Впроваджувати національно- патріотичне виховання підростаючого покоління
  • Формування особистості – патріота і громадянина
  • Закріплення стійкої мотивації на необхідність безпечної життєдіяльності та здорового способу життя.
  • Придбання і засвоєння навичок дій в небезпечних ситуаціях різного походження.

На заняттях діти мають змогу отримати глибокі теоретичні знання з фізичної підготовки, удосконалити знання про будову стрілецької зброї, освоїти стрільбу з пневматичної гвинтівки по мішенях №6 та по падаючих мішенях, навчитися на швидкість споряджати магазин.

Слід зазначити, що діти нашої школи є лауреатами конкурсів « Патріотичної пісні », «Пісенний дивограй», фестивалю « Опільські роси », активні учасники районних конкурсів « Різдвяна композиція », « Великодня писанка », «Український сувенір», міських конкурсів «Рогатинська писанка», «Різдвяна іграшка», переможці районних спортивних змагань та змагань військово-прикладних видів спорту.

  • роль у патріотичному вихованні учнів відіграють також екскурсії, відвідування музеїв: « Штаб –квартира Романа Шухевича » ( Княгиничі ), музей Лепкого ( Жовчів ), музей Угрина Безгрішного, походи на Осову і Золоту поляни.

Патріотичному вихованню сприяє участь та перемоги у творчих конкурсах:

  • Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості « Об’єднаймося ж брати мої »
  • Міжнародному конкурсі української мови та літератури імені Петра Яцика
  • Всеукраїнському мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Т.Шевченка

Засобами краєзнавства виховуємо патріота за участю у Всеукраїнській експедиції « Моя Батьківщина - Україна», де досліджується духовна спадщина, історико-культурні об’єкти, роль визначних постатей історії.

Почуття відповідального свідомого громадянина та патріота малої Батьківщини формує участь у Всеукраїнській експедиції « Історія міст і сіл України », в ході якої учні розробляють екскурсійні маршрути та презентують історії свого населеного пункту.

Дієвим засобом у патріотичному вихованні учнів є шкільний Зразковий історико – краєзнавчий музей « Опілля » (керівник Доронюк Л.Б.). В шкільному музеї є в наявності оригінальні експонати - предмети Липицької культури, фотодокументи з сімейних архівів, стародруки, вироби оздоблені автентичною опільською вишиванкою. Пошуковим загоном зібрано багато цікавих матеріалів з історії населених пунктів Рогатинщини, історії родинних традицій, подій І і ІІ світових воєн та участі в них наших земляків.

Також слід відзначити, що гурток « Історії України » МАН дає можливість учням формувати навики дослідницької роботи та патріотичне ставлення до історичного минулого України. Свідченням цього є щорічні успішні виступи учнів на обласних та Всеукраїнських етапах конкурсу захисту МАН.

  • роль у вихованні учнівської молоді у дусі патріотизму відіграє бібліотека. Кожен рік бібліотекарі Воляк Л.М. та Павлович М.М. організовують тематичні виставки, проводять бібліотечні уроки ( « Голодомор – голгофа смерті », « Пригадаймо наше минуле », присвячена створенню ЗУНР, « Історія – вчитель життя », присвячена 75-річчю створення УПА , « Героїчна юність України » ( пам’яті героїв Крут ), « Скарби рідної мови ») готують інформаторів на години класного керівника в день відзначення пам’ятних дат. Працівники бібліотеки надають допомогу у підборі літератури з історії України, рідного краю, з серії видатних людей.

Громадянська освіта учнів – це навчання демократії, важливий засіб формування політичної культури. І в цьому напрямку важливою є робота з лідерами учнівської молоді. Саме тому у школі створене учнівське самоврядування. Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні - важливий шлях до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві, адже досвід, набутий у щоденних ситуаціях навчального закладу, потім переноситься особистостями на інші ситуації дорослого життя .

Як бачимо, у шкільних стінах плекається громадянин, патріот, який перейме на свої плечі тягар з плечей старших поколінь, діятиме і мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя.

 

Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,

Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі,

Якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації,

Якщо є порядок у нації, буде мир у світі.

 

Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz